Sid Meier`s Civilization IV: Warlords

Azazell



1. Ogólne Informacje
Producent: Firaxis Games
Wydawca: Take2 Interactive
Wydawca w Polsce: Cenega Poland

Oficjalna strona dodatku: www.2kgames.com

Premiera (USA) - 24 lipca 2006
Premiera (Polska) - 25 sierpnia 2006

Ogólne Informacje
Sid Meier`s Civilization IV: Warlords - to pierwszy dodatek do wielkiej strategi turowej jaka jest Cywilizacja 4. Ten Pakiet rozszerzający gre wnosi wiele nowości przede wszystkim pojawią się nowe unikatowe budynki dla każdej nacji; także nowi Wielcy Ludzie tzw. Wielcy Generałowie. Nowe Potężne jednostki, dodatkowe cywilizacje, przywódcy i cuda dostarczą ci jeszcze więcej doskonałej zabawy i pozwolą Ci rozwinąć potęgę własnego państwa na zupełnie nowe sposoby.

Nowości w Dodatku
- Nowa odmiana wielkich ludzi "Wielcy Generałowie".
- 8 nowych scenariuszy.
- 6 nowych cywilizacji i związanych z nimi unikatowych jednostek.
- 10 nowych przywódców cywilizacji.
- 3 nowe cuda świata.
- Unikatowe budynki, charakterystyczne dla każdej cywilizacji.
- Nowe zdolności i charakterystyki przywódców.
- Nowe jednostki, surowce i budynki - niektóre z nich dostępne tylko w scenariuszach.
- Poprawki do przebiegu gry, również te sugerowane przez graczy.
- Wasalstwo, czyli możemy podporządkować sobie inną cywilizację i uczynić z niej swojego wasala.

3 nowe cechy przywódców

Charyzmatyczny(Charismatic)+1 zadowolony mieszkaniec w mieście
-25% doświadczenia potrzebnego do zdobycia promocji
+1 zadowolenie za Monument i Wieżę Nadawczą
Opiekuńczy(Protective) Jednostki oblężnicze i łucznicy automatycznie dostają promocje Musztra I i Miejski Garnizon I
Podwojona szybkość produkcji murów zamków
Imperialistyczny (Imperialistic) Dwukrotnie większe prawdopodobieństwo powstania Wielkiego Generała
O 50% mniejszy koszt produkcji osadników;


Nowe Cywilizacje

W nowym dodatku zobaczymy 6 nowych cywilizacji oraz 10 nowych przywódców w tym 4 należących już do narodów z podstawowej wersji. Teraz każda cywilizacja ma swój własny unikalny budynek.


Cywilizacja
Przywódca
Cechy
Startowe Technologie
Unikalny Budynek
Unikalna Jednostka
Celtowie(Celts)
Brennus
Uduchowiony(Spiritual)
Charyzmatyczny{Charismatic)
Mistycyzm(Mysticism)
Polowanie(Hunting)
Dun
Galijski Wojownik
(Gallic Warriors)
Kartagińczycy(Carthage)
Hannibal
Finansowy(Financial)
Charyzmatyczny(Charismatic)
Rybołówstwo(Fishing)
Górnictwo(Mining)
Cothon
Jazda Numidyjska
(Numidian Cavalry)
Koreańczycy(Korea)
Wang Kon
Finansowy(Financial)
Opiekuńczy(Protective)
Mistycyzm(Mysticism)
Górnictwo(Mining)
Seowon
Hwacha
Ottomanie(Ottoman)
Mehmed II
Ekspansywny(Expansive)
Zorganizowany(organized)
Rolnictwo(Agriculture)
Koło(The Wheel)
Hammam
Janczar(Janissaries)
Wikingowie(Vikings)
Ragnar
Agresywny(Aggressive)
Finansowy(Financial)
Polowanie(Hunting)
Rybołówstwo(Fishing)
Przystań Handlowa(Trading Post)
Berserker(Berserker)
Zulusi(Zulu)
Czaka(Shaka)
Agresywny(Aggressive)
Ekspansywny(Expansive)
Polowanie(Hunting)
Rolnictwo(Agriculture)
Ikhanda
Impi


4 nowych przywódców do cywilizacji z podstawowej wersji:

Cywlizacja
Przywódca
Cechy
Egipcjanie(Egypt)
Ramzes II(Ramesses II)
Pracowity(Industrious), Uduchowiony(Spiritual)
Brytyjczycy(England)
Churchill
Charyzmatyczny(Charismatic), Opiekuńczy(Protective)
Rzymianie(Rome)
Oktawian August(Augustus)
Kreatywny(Creative), Zorganizowany(Organized)
Rosjanie(Russian)
Stalin
Agresywny(Aggressive), Pracowity(Industrious)


Unikatowe Budynki

Każda nowa cywilizacja oprócz unikalnych jednostek będzie miała swój unikaln budynek.
2 3 4