FAQ
Najczê¶ciej zadawane pytania
Obok ka¿dego pytania znajduje siê LINK, dziêki któremu mo¿esz wskazaæ innym odpowied¼ na przyk³ad na forum.
Masz jeszcze inne pytanie? Zadaj je na forum!
Ostania aktualizacja dzia³u mia³a miejsce 21 pazdziernik 2007 roku.
I pytasz o to jeszcze;). Zapraszeam do zwiedzenia naszej stronki.
|
Dodatek do Civ3, zawiera tryb multiplayer. Dodano nowe jednostki, budynki, nacje oraz wiele innych.
|
Kolejny dodatek do Civ3 (drugi), zawiera to, co PTW+ nowo¶ci. Dodano scenariusze, nowe cuda, jednostki, nacje, dwa poziomy trudno¶ci, dwie nowe specjalno¶ci, wulkany oraz wiele innych.
|
Kolejnego dodatku civ3 nie bêdzie.
Na rynku ju¿ jest Civ4, dodatek "Warlords" i "Beyond the Sword". W grze nie ma Polaków. |
"Jaki jest koñ ka¿dy widzi" pod linkiem: (kliknij tutaj)
Równie¿ mo¿esz poczytaæ i zapytaæ na forum w dziale civ4 (kilknij tutaj) |
Civ3 jest sprzedawana w Polsce, dodatki ju¿ nie. Przejd¼ do dzia³u Gdzie kupiæ, s± tam aktualne propozycje sprzedazy z Allegro (kliknij tutaj).
Mo¿na tak¿e samemu poszukaæ na Allegro => dzia³ Allegro> Gry> Komputerowe> PC> Strategie (kliknij tutaj) |
Tak jest, mo¿na pobraæ je (kliknij tutaj) z civ.org.pl (Civ3, PTW, C3C).
|
1. odinstalowac wszystko - dodatek, podstawke i fizycznie usunac katalog civ3 z dysku
2. zainstalowac podstawke (civ3) 3. sciagnac i zainstalowac patcha kompatybilnosciowego do polskiej wersji autorstwa Mendaxa i Zbiga 4. zainstalowac dodatek conquests i patcha 1.22 Link do pliku kompatybliono¶ci oraz patchy (kliknij tutaj) |
CIV3 - 1.29f, PTW - 1.27f, C3C 1.22.
Wszystkie s± do pobrania (kliknij tutaj) |
Trzeba posiadaæ dodatek Play the World (PTW) lub Civilization III Conquest (C3C).
Je¶li ju¿ posiadasz jeden z wy¿ej wymienionych dodatków i masz zainstalowany najnowszy patch (zalecane), mo¿esz zagraæ przez Internet, LAN, Play By E-Mail (PBEM), Hotseat. |
Hotseat polega na graniu na jednym komputerze przez wiele osób (po kolei robicie tury).
Play By E-Mail w skrócie PBEM jest form± gry z cz³owiekiem polegaj±c± na zrobieniu tury, zapisaniu jej, a nastêpnie przekazaniu kolejnej osobie np. przez e-mail, dyskietkê (s±siadowi) itp. |
Nale¿y forwardowaæ nastêpuj±ce porty:
- 6500 (UDP) - 13139 (UDP) - 2302 (UDP) - 1440 (TCP) - 28900 (TCP) - 27900 (UDP) |
Chodzi, lecz najlepiej jest pod Win 98. Radze poczytaæ forum a jak nie znajdzie sie odpowiedzi zapytaæ w dziale civ3. Temat jest zbyt obszerny aby go tu zamie¶ciæ.
|
Zwyc. Kulturowe, je¶li ³±cznie w miastach bêdzie 100 000 punktów kultury w C3C mapa => Tiny: 60 000, Small 80 000, standard 100 000, Large 130 000, Huge 160 000 lub w jednym z nich 20 000. Punkty kultury s± przyznawane za np. cuda, ¶wi±tynie, itp..
Zwyc. Dominacja, je¶li w zasiêgu granic pañstwa znajdzie siê 66% powierzchni (wszystkie kratki oprócz oceanów) i Twoja nacja bêdzie liczy³a 66% populacji ca³ego ¶wiata. Zwyc. Podbój, pokonasz wszystkich tzn. nie zostanie ¿adna jednostka ani ¿adne miasto ¿adnemu przeciwnikowi. Zwyc. Dyplomatyczne, zostanie wybudowany cud U.N. i wybior± Ciê na ¶wiatowego przywódcê. Do wyborów podchodzi nacja, która: wybudowa³a cud, kontroluje 25% terytorium ¶wiata, kontroluje 25% ludno¶ci ¶wiata. Je¶li jest tylko jedna nacja, kolejna to ta z najwiêksz± populacj±. Zwyc. Statek Kosmiczny, Wybudujesz ma³y cud Apollo Program i jako pierwszy wystrzelisz statek kosmiczny. Zwyc. Cuda ¦wiata gdy zostanie Wybuduowane wszystkie 29 cudów ¦wiata - wygrywa nacja z najwiêksz± liczb± punktów. Zwyc. Punktowe, je¶li doszed³e¶ do 2050 AD podliczane s± punkty (F8), nacja z najwy¿sz± ilo¶ci± wygrywa. |
Gra trwa od roku 4000BC do 2050AD, ma 540 tur.
-tury----- lata --- czyli ----- od roku *25 tur po 50 ---- 1250 lat -- 4000 pne. *25 tur po 40 ---- 1000 lat -- 2750 pne. *40 tur po 25 ---- 1000 lat -- 1750 pne. *50 tur po 20 ---- 1000 lat -- *750 pne. 100 tur po 10 ---- 1000 lat -- *250 ne. 100 tur po *5 ---- *500 lat -- 1250 ne. 100 tur po *2 ---- *200 lat -- 1750 ne. 100 tur po *1 ---- *100 lat -- 1950 ne. nieskoñczenie wiele, co 1 rok 2050 ne. |
Tak pierwsze 2 to specjalno¶ci, kolejne to technologie, z jakimi zaczynaj±.
Amerykanie --- Ekspansjonizm - Przemys³ --- garncarstwo - kamieniarstwo Anglicy ---------- ¯eglarstwo - Handel ---------- alfabet - garncarstwo Arabowie ------ Ekspansjonizm - Religia ------ garncarstwo - obrz±dek pogrzebowy Aztekowie ----- Militaryzm - Rolnictwo -------- kodeks wojownika - garncarstwo Babiloñczycy -- Nauka - Religia --------------- obróbka br±zu - obrz±dek pogrzebowy Bizancjum ----- ¯eglarstwo - Nauka ----------- obróbka br±zu - alfabet Celtowie ------- Rolnictwo - Religia ----------- garncarstwo - obrz±dek pogrzebowy Chiñczycy ------ Militaryzm - Przemys³ -------- kodeks wojownika - kamieniarstwo Egipcjanie ----- Religia - Przemys³ ------------- kamieniarstwo - obrz±dek pogrzebowy Francuzi -------- Handel - Przemys³ ------------- kamieniarstwo - alfabet Grecy ------------ Nauka - Handel -------------- obróbka br±zu - alfabet Hetyci ----------- Ekspansjonizm - Handel ------ garncarstwo - alfabet Hindusi --------- Handel - Religia --------------- obrz±dek pogrzebowy - alfabet Hiszpanie ------ ¯eglarstwo - Religia ---------- alfabet - obrz±dek pogrzebowy Inkowie -------- Ekspansjonizm - Rolnictwo -- garncarstwo - kamieniarstwo Irokezi ---------- Rolnictwo - Handel ----------- alfabet - garncarstwo Japoñczycy ----- Religia - Militaryzm ---------- obrz±dek pogrzebowy - ko³o Kartagiñczycy - ¯eglarstwo - Przemys³ ------- alfabet - kamieniarstwo Koreañczycy --- Handel - Nauka --------------- alfabet - obróbka br±zu Majowie --------- Rolnictwo - Przemys³ -------- kamieniarstwo - garncarstwo Mongo³owie ---- Ekspansjonizm - Militaryzm - kodeks wojownika - garncarstwo Niderlandy ----- ¯eglarstwo - Rolnictwo ------ garncarstwo - alfabet Niemcy ---------- Nauka - Militaryzm ----------- obróbka br±zu - kodeks wojownika Otomani -------- Nauka - Przemys³ ------------- kamieniarstwo - obróbka br±zu Persowie ------- Przemys³ - Nauka ------------- kamieniarstwo - obróbka br±zu Portugalczycy - Ekspansjonizm - ¯eglarstwo - garncarstwo - alfabet Rosjanie -------- Nauka - Ekspansjonizm ------ obróbka br±zu - garncarstwo Rzymianie ------ Militaryzm - Handel ---------- kodeks wojownika - alfabet Sumeryjczycy -- Nauka - Rolnictwo ----------- obróbka br±zu - garncarstwo Wikingowie ---- Militaryzm - ¯eglarstwo ------ alfabet - kodeks wojownika Zulusi ------------ Ekspansjonizm - Militaryzm -- kodeks wojownika - garncarstwo |
Jest ich 17:
Teren(4): wyrównanie, drzewka, schodki, kolumny Pa³ac(4): 4 poziomy Pa³acyki boczne(8): 2 po kazdej stronie, dwupozimowe (czyli 4) - przejscia do pa³acyków po kazdej stronie (4) Fasada/ozdóbki(1) Pa³acu. |
Tak mo¿na aby dowiedzieæ siê wiêcej o modzie (kliknij tutaj),
Musisz ¶ci±gn±æ mod Polaków, osobny dla civ3, ptw, c3c. |
Brakuje Ci wpisów w plikach tekstowych, a tak¿e do wpisu w Civilopedii. Musisz zamieniæ oryginalne pliki "PediaIcons.txt" i "Civilopedia.txt" w katalogu "Civ3\Text" albo "Civ3\CIV3PTW\Text" na te z paczki z polsk± cywilizacja.
Musisz mieæ tak¿e poprawne nazwy plików (np. jedna niepotrzebna spacja i mo¿e wyrzucaæ z gry) Jesli chcesz wiedzieæ wiêcej (kliknij tutaj) radzê przeczytaæ ca³y topik. |
Jest wiele modów i scenariuszy poszukaj na naszej stronce pod tym linkiem
dzia³ pliki (kliknij tutaj) |
W prawym górnym rogu znajduje siê zak³adka, przy tylko jednym graczu znajduje siê symbol ~ , oznacza on, ¿e ten gracz robi turke.
|
Poznaje sie to po wygl±dzie miast (teren przeciwnika lub F11), przywódcy (dyplomacja lub klawisz F4), zmianie wygl±du jednostki armii.
|
Wci¶niecie klawisza ~(klawisz nad TaB-em) powoduje ze pojawia siê okienko, w którym mo¿esz pisaæ. Tekst bêdzie widoczny tylko dla osób przy których masz chmurke (zak³adka prawy górny róg - pytanie ni¿ej).
Sam wybierasz, z kim chcesz rozmawiaæ (klikajac w to miejsce naprzemian znika i pojawia siê chmurka) |
Aby u³atwiæ grê od lewej do prawej strony:
kolory - kolor poszczególnego gracza wypunktoawni gracze - Pseudonim i nacja, z która gra liczby - ilo¶æ punktów, jakie zdoby³ gracz ~ - osoba, która robi turê chmurka - osoby, które bêd± widzieæ, co piszesz trójk±t - rozsuwa menu z graczami i je zwija czarny pole - je¶li grasz simulation move, pojawia siê rosn±ce zielone pole, informuje nas ile zosta³o jeszcze czasu do koñca naszej tury. zielone pole - nalicza czas, ile ju¿ grasz |
symbole:
miecz (wybudowane koszary wojskowe), kotwica (wybudowany port), samolot (wybudowane lotnisko) cyfry: - pierwsza cyfra obrazuje wielko¶æ/poziom, jakie osi±gnê³o miasto, s± 3 kolory: bia³y (wzrost), ¿ó³ty (stagnacja), czerwony (ujemny tzn. snopków ubywa, poziom miasta spadnie, o 1 gdy ich zabraknie) - nastêpnie znajduje siê podzia³ka, górna mówi za ile tur wzro¶nie wielko¶æ miasta, druga (dolna) za ile tur wybuduje siê budowla, jednostka itp. |
Miasta z najwiêksz± ilo¶ci± punktów kultury (od góry).
|
Musisz mieæ odkryte Writing. Klikasz prawym klawiszem myszy na stolice i wybierasz opcje Establish Embassy, nastêpnie wybierasz nacje, w której chcesz za³o¿yæ Ambasadê.
Ctrl + E (dó³ prawa strona => pojawnie siê literki D) |
Musisz mieæ odkryte Espionage. W tym momencie budujesz ma³y cud o nazwie Intelligence Agency. Klikasz lewym przyciskiem myszki na obrazek, który pojawi³ siê przy mie¶cie, w którym wybudowa³e¶ (podobny jest przy stolicy) i wybierasz nacje, w której chcesz umie¶ciæ szpiega (podobny sposób patrz pytanie wy¿ej, wybierz Create Spy) .
Ctrl + Shift + E (dó³ prawa storna => pojawnie siê literki E) |
Kultura podwaja siê po 1000 latach (i tylko raz).
|
Wejd¼ do miasta, obok produkcji znajduje siê ma³e okienko, jak na nie najedziesz pojawia siê napis Hurry Production czasami nie mo¿esz ulepszyæ, bo masz ma³o kasy albo za ma³o mieszkañców w mie¶cie (dotyczy Despotyzmu, Feudalizmu, Komunizmu i Faszyzmu).
Podczas Anarchii nie mo¿na przy¶pieszaæ. Budowa zostaje zatrzymana. |
Niektóre Cuda mog± byæ budowane przy okre¶lonych warunkach np. Kolosus nad duzym akwenem wodnym (nie jeziorem).
Po przy¶pieszeniu budowy (np. budynku) nie mo¿na ju¿ prze³±czyæ na Cud. Jeden cud mo¿e byæ budowany tylko w jednym mie¶cie. Przyspieszaæ budowê cudu mo¿esz tylko przez lidera militarnego w Civ3, PTW, a liderem Naukowym w C3C. |
Je¶li w mie¶cie jest wiêcej nieszczê¶liwych ni¿ szczê¶liwych.
Niezadowolenie powstaje, je¶li: jest znurzenie wojenne (Republika, Feudalizm, Demokracja), przeludnienie, wcielenie do wojska (trwa 20 tur), przy¶pieszenie produkcji spo³eczeñstwem (20 tur - Despotyzm, Feudalizm, Komunizm, Faszyzm). |
Zdejêcie ludzików z pól w ekranie miasta => pojawi siê b³azen (który uspokaja ludzi).
Pod³±czenie luksusów do miasta. Wybudowanie budowli/cudów zmniejszaj±ce niezadowolenie np.temple/The Oracle. Ustawienie czê¶æ kasy na luksusy. Klawisz F1 (góra ekranu) przesuniêcie dolnego suwaka na 10 lub wiêcej %. Wprowadzenie wojska do miasta (oprócz republiki, demokracji). |
Obchody Dnia W³adcy zmniejszaj± poziom marnotrawstwa, szanse wrogiej propagandy (przekupstwo wrogiej nacji na miasto).
|
Najczê¶ciej zdarza³o mi siê: Monotheism, Steam Power(Silnik Parowy), Rockety.
Zawsze jedn± z rozpoczynaj±cych dan± epokê., oprócz antyku :(. Najczê¶ciej s± to technologie najtañsze - ale jest to sprawa losowa. |
Antyk: najtañsza: Pottetry(Garncarstwo), Ceremonial Burial(Obrz±dek Pogrzebowy), najdro¿sza - Republika(The Republic)
¦redniowiecze: n-tañ: Feudalizm, Chivilary(Rycersko¶æ), n-dro: Magnetism, Theory of Gravition(Teoria Grawitacji), Democracy. Przemys³owa: n-tañ: Sanitation(System Sanitarny), Espinoge(Szpiegostwo), n-dro: Atomic Theory, Radio. Wspó³czesna: n-tañ: Rockety, Recycling, n-dro: Integrated Defense(Zintegrowana Obrona). |
Nie, technologie dziel± siê na dwie kategorie:
-pisane kursyw± (jest przy nich gwó¼d¼ )- które nie trzeba wynajdywaæ aby przej¶æ do nastêpnej epoki (np. w antyku Monarchia, Republika i Literatura). -normalne trzeba odkryæ. Zawsze - ostatnio odkryty lub odkrywany tech jest pogrubiony (jego nazwa). |
Teoria Ewolucji - te, które siê samemu wybierze, pierwszy ten, który jest w trakcie wynajdywania, drugi siê samemu wybiera.
Wielka Biblioteka - te, które automatycznie otrzymamy tzn., je¶li 2 nacje z którymi mamy kontakt odkry³y ju¿ technologie, której nie mamy to dostajemy gratis. Dzia³a a¿ do odkrycia Edukacji |
1. Miast nie da sie zak³adac na pewnych terenach takich jak: wulkan, góry, bagna, tereny wodne.
2. Miasta nie mog± graniczyæ ze sob±, musi byæ odstêp jednej kratki. 3. Civka ma ograniczenie do 512 miast. Nie da sie przekroczyæ tego limitu. |
>6 - potrzebuje s³odkiej wody czyli jeziora/rzeki (musi graniczyæ z polem miasta) lub wybudowaæ akwedukt (tech. Konstrukcje)
>12 - potrzebuje szpitala (technologia Instalacje sanitarne). Mo¿na budowaæ tylko jak miasto osi±gnê³o poziom od 7. Nie da siê skasowaæ (podobnie akwedukt) Po wybudowaniu Teatru Szekspira równiez miasto mo¿e sie rozwinac ponad 12 poziom (tylko C3C) |
Metropolia mo¿e osiagn±æ poziom 72. Wszystkie obszary miasta powiny byc polamai zalewanymi przez wodê (flood plain) z snopkiem w dodatku z kolej± i irrygacj±
|
Populacje mo¿na zwiêkszyæ/przy¶pieszyæ poprzez:
- Przestawienie ludzika w mie¶ci na teren o wiêkszej ilo¶ci snopków. - Nawadnianie, karczowanie, budowê kolei. - Budowê budynków i cudów. - Do³±czenie robotników i osadników do miasta. - Zmianê ustroju. |
Je¶li powierzchnia wodna przekracza 20 pól jezioro(s³odka woda) staje siê morzem/oceanem(s³ona woda).
|
Informuje nas, ¿e zanieczyszczenia przekroczy³y pewn± granice, w skutek ocieplenia pojawiaæ siê bêd± pustynie (np. Z ³±k powstan± stepy a z nich pustynie), cze¶ciej pojawiaæ sie beda zanieczyszczenia.
S³oñce pocz±tkowo jest w barwie ¿ó³tej, nastepnie pomarañczowej i czerwonej. |
Mo¿na podarowaæ Workerów: w celu tym nale¿y Workerem wej¶æ do stolicy i normalnie rozpocz±æ dyplomacje. Na na li¶cie propozycji powinna pojawiæ siê opcja Workers. Nale¿y klikn±æ na ni±, pojawi± siê napisy: worker (tyle ile jest ich w stolicy).
Osadników, oraz innych jednostek nie mo¿na. |
W okienku dyplomacji znajduje siê przycisk active(na dole) i zobaczysz aktualne umowy, które mo¿esz zerwaæ.
Inaczej: W preferencjach jest taka opcja Always Renegotiate Deals natychmiast po wyga¶niêciu terminu umowy jest ona renegocjowana. Pod klawiszem F4 mo¿na zobaczyæ ile zosta³o do koñca umowy, nale¿y w tym celu klikn±æ na Trade i wybraæ nacje. |
F7 - jakie cuda ¶wiata zosta³y do tej pory zbudowane lub s± w trakcie budowy.
F8 - jak na wykresie jeste¶my wzglêdem innych nacji, czym wiêcej naszego koloru tym lepiej :P . F9 - jak wygl±da nasz Pa³ac. F10 - ile czê¶ci statku kosmicznego ju¿ wybudowali¶my (ile przeciwnik, musimy umie¶ciæ szpiega). F11 - ekran demografii, na którym miejscu jeste¶my pod wzglêdem ludno¶ci, terytorium itp. |
Trzymasz Shift i klikasz.
Tylko 8 nacji jest umieszczane. |
Blitz - Daje mo¿liwo¶æ ataku tyle razy ile ma ruchu (jeszcze do wykonania np. nowoczesny czo³g mo¿e atakowaæ 3 razy)
|
Jednostka aby sie wycofaæ podczas walki musi posiadaæ o 1 punkt wiêcej ruchu niz przeciwnik.
Prawdopodobieñstwo wycofania siê jednostki zale¿y od jej rangi, czyli: regular wynosi 33%, veteran 50%, elita 66%. |
Lethal sea bombardment (zabójcze bombardowanie morskie) - jednostka (np. Bombowiec) podczas bombardowania mo¿e zniszczyæ jednostkê wodn±.
Lethal land bombardment (zabójcze bombardowanie l±dowe) - jednostka podczas bombardowania mo¿e zniszczyæ jednostkê l±dow±. |
Sea (morze) - Dromon, AEGIS Cruiser, Fighter (My¶liwiec), Jet Fighter, F-15, Stealth Fighter, Bomber(Bombowiec), Stealth Bomber, Cruise Missile (Rakieta).
Land (l±d) - F-15, Stealth Fighter, Bomber, Stealth Bomber, Cruise Missile. |
Ufortyfikowane jednostki morskie widz± na 3 pola.
|
Mo¿esz przejmowaæ obce jednostki (np. Katapulty) jedynie wtedy, gdy masz odkryt± technologiê umo¿liwiaj±c± wybudowanie ich (w tym przypadku Matematyka).
|
Na surowcu musi byæ droga/miasto. Je¶li jest poza naszymi granicami kulturowymi - kolonia. Nastêpnie, aby inne miasta mog³y z niego korzystaæ musz± byæ po³±czone drog± z tym surowcem lub z innym miastem, które ma po³±czenie z nim (np. przez port, lotnisko, drogê, kolej, terytorium innego pañstwa)
Je¶li mamy ju¿ surowiec w mie¶cie mo¿emy budowaæ jednostki, budynki itp., które potrzebuj± ich. Surowce pojawiaj± siê, gdy odkryjemy odpowiedni± technologie - aby wiedzieæ, po co nam mo¿e byæ potrzebny dane "co¶" np. "¿elazo(iron)" po odkryciu "Prac w ¿elazie(iron working)" |
Shift + U (upgrade jakiej¶ jednostki).
Musisz mieæ baraki i surowce, których potrzebuje jednostki, do których ulepszasz w danym mie¶cie. |
Wybraæ jednostkê i klikn±æ kombinacje Shift + N. Dzia³a w PTW i C3C.
|
Lider militarny - tworzy armie, je¶li nie mieli¶my jeszcze lidera militarnego nie mo¿emy budowaæ armii choæ mamy Akademie Wojskow±, ka¿da armia potrzebuje 4 miasta aby j± utrzymaæ, lub przy¶piesza budowê oprócz wielkich cudów (w PTW i CIV3 buduj± tak¿e wielkie cuda).
Lider naukowy(C3C) - mo¿emy stworzyæ 20 turowy okres Z³otej Nauki (dostajemy + 25% do szybko¶ci wynajdywania <= tylko raz w grze), lub przy¶pieszyæ budowê cudu, budynku... Aby wykorzystaæ lidera trzeba udaæ siê do którego¶ z miast i wybraæ jedna z powy¿szych mo¿liwo¶ci. |
Musisz posiadaæ jednostkê Elit, musi ona zwyciê¿yæ w bitwê (barbarzyñcy siê nie licz±).Nie wa¿ne jest czy nacja militarna. Szanse zdobycia s± nastêpuj±ce:
- je¶li elita atakuje to 1/16, gdy mamy Heroic Epic to prawdopodobieñstwo wzrasta do 1/12 - je¶li elita broni siê to 1/32, gdy mamy Heroic Epic to prawdopodobieñstwo wzrasta do 1/24 Mo¿na mieæ tylko 1 lidera w danym momencie gry (po wykorzystaniu go mo¿na mieæ nastêpnego). |
Je¶li jako pierwsi wynale¼li¶my tech mamy szanse zdobycia Lidera Naukowego. Nacja nukowa ma szanse 5% a zwyk³a 3%.
Liderów naukowych mo¿na kumulowaæ, czyli mieæ np. 2. |
Wzór jest taki:
Atak = A + (TA/N) gdzie: A - atak jednostki atakuj±cej TA - suma ataku wszystkich jednostek N = 6 ale je¶l posiadasz Akademie Militarn± to N = 4 Zaokr±glenia id± w dó³, dla obrony wystarczy we wzorze zamieniæ wspó³czynniki ataku na obrone. |
Nie mo¿na.
Do Armii mo¿na do³±czyæ 3 jednostki, po wybudowaniu Akademii Wojskowej 4 jednostki. |
Wszystko maleje o 50% czyli koszt nauk, jednosetk itp. Dzia³a równie¿ na kompa.
Wyt³umaczê na przyk³adzie: Warrior normalnie kosztuje 10 tarcz, a je¶li TO zaznaczysz wówczas bêdzie kosztowa³ 5. |
W pliku civilization3.ini dopisz linijkê:
PlayIntro = 0 - nie pojawia siê intro (filmik na pocz±tku). NoSound = 1 - wy³añcza g³os. Video Mode = 1792 (/ Video Mode = 1600 / Video Mode = 1280 / Video Mode = 1152) - wymusza wy¶wietlanie w danej rozdzielczo¶ci. |
CIV - Civilization (Cywilizacja)
PTW - Play The World C3C - Civilization 3 Conquest MP - MultiPlayer (gra wieloosobowa) GA - Golden Age (Z³oty Wiek) FP - Forbidden Palace (Zamkniêty Pa³ac) GL - Great Leader ( Lider) GL (WB) - The Great Library (Wielka Biblioteka) UN - The United Nations TE (ToE) - Theory of Evolution (Teoria Ewolucji) |
Tak s±:
Ciekawostki i Porady (kliknij tutaj) Poradniki tworzone przez graczy (kliknij tutaj) |
Tak jest taka mo¿liwo¶æ, mo¿na to zrobiæ na kilka sposobów:
Sala chwa³y (kliknij tutaj) Ranking (kliknij tutaj) Rozgrywki pomiêdzy lud¼mi - Gry dyplo (kliknij tutaj) Obecnie niedostêpne: Gra z komputerem a nastêpnie porównanie ich poprzez poprzez gry GOTM (kliknij tutaj) Civ3marathon (kliknij tutaj) Rozgrywki pomiêdzy lud¼mi - Gry ligowe, rankingowe (kliknij tutaj) |
Poszukaj w Civilopedii. W lewym górnym rogu podczas gry s± trzy ikony - kliknij na ¶rodkow± jest opisana Aa.
Lub je zadaj :) na forum w dziale FAQ (kliknij tutaj). Musisz byæ zalogowany, jesli sie jeszcze nie zarejestrowa³e¶ na forum to zrób to teraz (kliknij tutaj). |