I Turniej Drużynowy



Wstp oraz regulamin



  1. Wymagania turniejowe
    1. Do Turnieju może przystąpić każda dwuosobowa drużyna, pod warunkiem że zgłosi się TUTAJ przed upływem 12.03.
    2. Zawodnicy powinni dysponować czasem wieczorami (powiedzmy większość z czasu od 20:00 do 1:00 minimum 3-4 razy w tygodniu) - to pora, w ktrej najczęściej się gra.
    3. Aby uniknąć niepotrzebnych konfliktw, gracze powinni się dobierać po znajomości, znać wzajemne umiejętności, potrafić się dogadać. Tak więc przed zapisaniem się do turnieju dobrze by było by para graczy odbyła ze sobą kilka sparingw.
    4. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość zastępstw. Zastępować mogą tylko osoby nie grające w turnieju (nie biorące udziału w ogle!), wyłącznie za zgodą organizatorw turnieju i wyłącznie w wyniku nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Niezależnie od wyniku - w samym Turnieju grają na konto zastępowanego gracza (to on "zgarnia" nagrody). Zawodnik może tylko jeden raz zastępować innego.
    5. Obowiązuje system ligowy - każda drużyna musi rozegrać po jednym meczu z pozostałymi drużynami.

  2. Ustawienia mapy
    Obowiązkowymi ustawieniami mapy są:
    1) skrypt generujący mapę o nazwie "potyczka" (skirmish) w rozmiarze pojedynkowym (duel),
    2) szybkie tempo gry,
    3) bez ruin,
    4) bez barbarzyńcw,
    5) bez graczy komputerowych,
    6) bez państw-miast,
    7) dominujący teren: łąki (grassland),
    8) wszystkie rodzaje zwycięstw włączone,
    9) nie można korzystać z nacji DLC,
    10) wyłączone opcje odkładania polityk i awansw jednostek.

  3. "Dżentelmeńska umowa"
    W grze nie istnieje na chwilę obecną opcja wykonywania ruchw naprzemiennie przez graczy. Istnieje jednak konieczność (powszechnie stosowana w grach 1vs1 oraz drużynowych) grania naprzemiennego na podstawie tzw. "dżentelmeńskiej umowy" - "najpierw ja robię ruch, potem ty". W Turnieju zasada ta jest obowiązkowa. Jest zmodyfikowana o tyle, że ruch wykonuje się drużynowo: jako pierwsza drużyna A, następnie drużyna B. Wszelkie odstępstwa od stosowania tej zasady są niedopuszczalne. Jeżeli jeden z graczy drużyny przeciwnej wykona ruch nie w "swojej" turze, drugi gracz ma prawo zażądać restartu gry od ostatniego autosave'a. Ruch robotnikami (workerami) znajdującymi się daleko od działań wojennych, wybieranie nauki, polityk społecznych, produkcji, a także rozmieszczenie pracownikw w miastach są dozwolone podczas ruchu przeciwnika. Gracz, ktry wykonuje ruch jako drugi podczas ruchu przeciwnika, nie może używać rozkazu fortyfikacji nie mając wszystkich punktw ruchu. Jeżeli taka sytuacja zajdzie, powinien cofnąć rozkaz fortyfikacji jednostki na początku tury, w ktrej rozkaz został wykonany. Jeżeli drużyny nie będą mogły ustalić między sobą ktra drużyna wykonuje ruchy jako pierwsza, obowiązkowo jako pierwsza rusza się drużyna wskazana w wątku meczu jako pierwsza z lewej strony.

  4. Wybr nacji
    Zawodnicy wybierają nacje z oglnej puli, ktra jest dostępna dla drużyny łącznie. Oznacza to, że każda nacja jest do dyspozycji drużyny tylko jeden raz. Jeśli jeden zawodnik wybierze jakąś nację, jest ona niedostępna dla obu członkw drużyny do końca Turnieju. Wybr nacji każda drużyna ma obowiązek zgłosić do prowadzących Turniej (Krasny, Heniu) najpźniej na 10 minut przed rozpoczęciem gry. Nadesłane nacje będą następnie weryfikowane ze zgłoszonymi w wyniku. W razie niezgodności - mecz rozstrzygany będzie walkowerem.
    Heniu i Krasny jako osoby powszechnego i bezapelacyjnego zaufania społecznego nie muszą zgłaszać swoich wyborw nikomu. Tylko Bg może ich osądzać. A tak po prawdzie to swj wybr ogłaszają jako pierwsi w grze. Cż, z wielkimi uprawnieniami idzie w parze wielka odpowiedzialność...

  5. Błędy w grze
    Jeżeli w grze pojawi się błąd działający niekorzystnie dla jednego z graczy, a mający istotne znaczenie dla przebiegu rozgrywki (taki jak np. blokowanie pl produkcyjnych miasta przez okręty przeciwnika lub barbarzyńcw), należy, jeśli to możliwe, wczytać grę od momentu, w ktrym błąd ten nie wystąpił. Jeżeli nie jest to możliwe, należy zacząć grę od nowa na tych samych ustawieniach rozgrywki. Błąd należy udokumentować robiąc zapis gry (ctrl + S) oraz zrzuty ekranu (klawisz F12). Dopuszczalne jest natomiast wykorzystanie błędu polegającego na tym, że jednostki nie są automatycznie kasowane z powodu deficytu złota przekraczającego -5 złota/turę (można mieć deficyt większy niż -5, i nie tracić jednostek).

  6. Restartowanie gry
    Drużyna ma prawo zażądać restartu na tych samych ustawieniach w przypadku:
    - zbyt bliskiej odległości między startowymi pozycjami obu graczy (mniej niż 10 heksw),
    - odkrycia Fontanny Młodości w takim miejscu, w ktrym jedna z drużyn ma do tego cude natury dwukrotnie bliżej od swojej stolicy niż drużyna drugi,
    - odkrycia Eldorado przez jedną z drużyn,
    - rżnicy pomiędzy warunkami mapy uzgodnionymi przed grą a podanymi w regulaminie.
    W razie restartu wszyscy gracze muszą wybrać te same nacje, jakie mieli przed restartem.

  7. Postępowanie w przypadku problemw z połączeniem
    Jeżeli w grze jednego z graczy wyrzuciło z gry, powinien on jak najszybciej dołączyć do gry korzystając z zaproszenia jednego z pozostałych graczy (gra wczyta wtedy save'a z początku bieżącej tury). W przypadku gdy permanentnie występujący błąd po stronie jednego z graczy uniemożliwia rozgrywkę, a żaden sposb nie jest w stanie tego naprawić (weryfikacja spjności, reinstalacja), zostaje zasądzony walkower na korzyść drużyny przeciwnej.

  8. Zgłaszanie wynikw lub nieprawidłowości
    Przegrany powinien obowiązkowo i niezwłocznie po zakończonym pojedynku zgłosić wynik gry korzystając z odpowiedniego wątku na forum. Powinien uczynić to według następującego wzoru:
    (nacja1/nacja2) drużyna wynik drużyna (nacja1/nacja2) Gry zgłaszane w inny sposb nie będą aktualizowane.

  9. Ograniczenia i kary
    1. Pojedynki można rozgrywać wyłącznie online (nie ma możliwości rozegrania rankingowej gry PBEM).
    2. Obowiązuje absolutny zakaz modyfikowania plikw gry mających wpływ na przebieg rozgrywki, podglądanie mapy przeciwnika oraz uczestniczenie w rozgrywkach pod kilkoma rżnymi kontami na forum.
    3. Zakazuje się "ustawiania" wynikw spotkań.
    4. W przypadku istnienia podejrzeń dotyczących faktu, czy gra rzeczywiście się odbyła, organizatorzy Rankingu zastrzegają sobie prawo do zażądania stanu gry z rozgrywki oraz usunięcia jej z bazy danych.
    5. Zakazane są wszelkie działania psujące dobrą zabawę i atmosferę rozgrywek takie jak obrażanie innych graczy, celowe unikanie nie dokończonych rozgrywek, bezpodstawne zarzucanie oszustwa itp..
    6. W przypadku naruszenia regulaminu można się spotkać z wykluczeniem z rozgrywek.
    7. Gracz, ktry dostał bana na forum jest automatycznie wykluczony rwnież z rozgrywek rankingowych.
    8. Punkt 3. nie dotyczy Krasnego.

  10. Sytuacje sporne oraz zmiany w regulaminie
    W razie wystąpienia sytuacji spornych lub problemw nie objętych regulaminem, decydujący głos przypada osobom prowadzącym Turniej. W przypadku gier, w ktrych sami biorą udział, decydujący głos przypada innemu uczestnikowi Turnieju, wskazanemu przez ich przeciwnikw i będącemu aktywnym uczestnikiem. (Aktywność mierzona jest jako dostępność.) Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie.

  11. Nagrody
    Szczegły wkrtce! Na pewno do wygrania będzie co najmniej jedna w pełni opłacona wycieczka do Irlandii na weekendowy wypad na darmowe piwo z coorpiem i Ketchupem76. Dodatkowo planujemy dodać co najmniej 2 gry do wyboru.


  12. Krasny
    Heniu